trening-autogenny-fb

Kilka minut dziennie wystarczy, aby całkowicie zlikwidować stres

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 0 Flares ×

Chcesz zadbać o swój umysł, ciało, wzmocnić odporność i lepiej się poczuć, a przede wszystkim zrelaksować i odstresować? Idealnym sposobem jest Trening Autogenny Schultza, który możesz wykonać samodzielnie, w zaciszu swego mieszkania i który pozytywnie wpłynie na Twój cały organizm.

Trening Schultza powstał w okresie, kiedy autor pracował we wrocławskim Instytucie Hipnozy, czyli początkiem XX wieku. Okazuje się, że moment ten wcale nie był przypadkowy, ponieważ lekarz zauważył, że pacjenci, którzy zostali poddani hipnozie doznają dwóch uczuć. Są to uczucie ciepła oraz ciężkości. Metoda stworzona przez niego opiera się przede wszystkim na wywoływaniu u siebie samego drogą autosugestii obydwu doznań.

Równowaga energii ciała i umysłu

Trening Autogenny Schultza jest systemem ćwiczeń, dzięki którym możemy samodzielnie podjąć próbę równoważenia naszej energii ciała jak i umysłu. Praktyka ta bez wątpienia znakomitym elementem poprawiającym ogólny stan naszego zdrowia i samopoczucia, ponieważ elementy autosugestii wpływają na cały organizm, oraz wywołują stan spokoju, relaksu, odprężenia się.

Jeśli chcesz spróbować, posłuchaj a szybko przekonasz się, że Tobie również ów trening pomoże.

W jaki sposób przeprowadzić Trening Autogenny Schultza?

Jeśli chcesz rozpocząć trening autogenny należy położyć się na wznak, nieruchomo i wygodnie. Zamknij oczy, zapomnij o otaczającym Cię świecie i całą uwagę skup tylko i wyłącznie na sobie. Zacznij od oddechów, głębokich, ale naturalnych, nie wymuszonych. Abyś łatwiej skupił się wyobraź sobie powiew łagodnego wiatru, który dociera do Twoich nozdrzy, głowy. Umysł zaczyna błądzić? Spokojnie znów sprowadź go na oddech, skup się tylko na nim. Kilka minut później możesz rozpocząć trening.

Ćwiczenia Schultza

Ćwiczenia rozpocznij od wydawania sobie następującego polecenia:

„Czuję, że ogarnia mnie spokój, rozluźniam się, delektuję się ciszą, uśmiecham się. „

Po kilku minutach skup uwagę na prawej ręce powtarzając: „Moja prawa ręka staje się ciężka. Nie mogę nią ruszać, ale jest rozluźniona i ciepła”. Proces powtórz z lewą ręką, a następnie z całym ciałem.

Kiedy zakończysz proces rozluźniania całego ciała, możesz zająć się uspokojeniem umysłu. Wystarczy w skupieniu powtarzać sobie:

„Wdychając powietrze, napełnia mnie radość, ciepło, otwiera się mój umysł, serce a myśli płyną spokojnie. Ogarnia mnie wewnętrzna harmonia i ukojenie. Umysł staje się spokojny, wyciszony, zapominam o tym co mnie otacza.”

Trening sprawia, że rozluźniasz się, doznajesz ukojenia, wyciszasz a Twoje ciało i umysł staje się jednością.

Nim zakończysz trening powiedz sobie: „Jestem wypoczęty, mam dużo sił, krąży we mnie życiowa energia, moje ciało jest pełne wigoru i czuję się radośnie”

Efekty treningu Schultza

Efekt treningu Schultza staje się widoczny, jeśli wykonujemy go codziennie, poświęcając na relaks około 15 minut czasu. Oczywiście, kilka pierwszych treningów to nauka wprowadzania własnego ciała w stan odprężenia. Kiedy jednak osiągniesz ten stan wówczas szybko uspokoisz serce, umysł, wywołasz wrażenie ciepła w ciele i przyjemnego chłodu w okolicy czoła.

Ogromna moc relaksacyjna

Trening Autogenny Schultza to autosugestia, moc wyobraźni, umiejętność przywoływania w umyśle tych scen, które sprawiają nam radość i prowadzą do stanu odprężenia. Taki trening posiada ogromną relaksacyjną moc. Autosugestia, którą osiągniesz z pomocą treningu jest wstanie sprawić, że poczujesz spokój, a także energię, aby aktywnie przeżyć cały dzień. Poczujesz się niemalże jak w raju, zapominając o troskach, kłopotach, a przede wszystkim odnajdując siłę, aby z nimi walczyć. Wystarczy kilka minut dziennie, aby codzienny stres odszedł do przeszłości.

Trening nie tylko pozytywnie wpłynie na stan Twojego ducha, lecz również przyniesie rozluźnienie mięśni, spowolni pracę serca, wyrówna oddech, zmniejszy aktywność gruczołów potowych. Istotne jest również to, że nastąpi spowolnienie prądów czynnościowych kory mózgowej. Mamy więc do czynienia z efektem, który przeciwstawia się stresowi.

One thought on “Kilka minut dziennie wystarczy, aby całkowicie zlikwidować stres

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.