cukier - ksylitol

Czy wiesz jak wystrzegać się „białej śmierci”?

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 0 Flares ×

Prawdą jest, że cukier osładza nasze życie, lecz czyni kosztem naszego zdrowia. Powoduje wzrost ciśnienia we krwi, niewydolność wątroby, choroby serca, cukrzycę, oraz otyłość. Nie trzeba nikogo przekonywać, że cukier jest toksyczny dla organizmu, dlatego jak sugerują naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego UCSF jego spożycie powinno być ściśle regulowane.

Szkodliwość cukru wedle Roberta O. Younga

Mówiąc o szkodliwości cukru warto zacytować chociażby słowa Younga:

„Wszystkie cukry, włącznie z cukrami zawartymi w owocach są fermentami lub kwaśnymi produktami odpadowymi metabolizmu i są trujące dla wszystkich komórek ciała. Alkohol jest wtórnym, toksycznym, kwaśnym produktem wyprodukowanym z cukru. Ciało ludzkie łącznie z mózgiem potrzebuje do wytworzenia energii elektronów, a nie cukru.”

Ludzki organizm, aby móc transportować potrzebną energię z komórki do komórki potrzebuje matrycy jonów sodu. Tym samym płyny ustrojowe wyróżniają się obecnością soli sodu i nie ma w nich cukru. W chwili, kiedy jesteśmy zmęczeni organizm czerpie moc z elektrolitów, odrzucając cukier.

Jeżeli czujesz potrzebę spożycia cukru, oznacza to, że w Twoim organizmie jest zbyt mało sodu.

Ogromna szkodliwość cukru powoduje, że naukowcy proponują wprowadzenie zakazu sprzedaży produktów zawierających cukier w szkołach, opodatkowanie tychże produktów, a nawet wprowadzenie limitu wiekowego na ich zakup.

Na całym świecie prowadzone są badania, które ukazują, iż sacharoza, występująca nawet, jako mieszanina fruktozy i glukozy jest tak samo szkodliwa jak alkohol, lub papierosy.

Cukrzyca i otyłość wynikiem nadmiernego spożywania cukru

W USA otyłość, nadwaga i cukrzyca to standard. Niestety statystyki te wzrastają również, kiedy mówimy o polskim społeczeństwie. UCSF wyraża pogląd, iż 80% mieszkańców USA cierpi na otyłość, zaburzenia metabolizmu, cukrzycę, zaś skutkiem ich życie jest skrócone nawet o 25 lat.

Światowa Organizacja Zdrowia, iż coraz powszechniejsze stają się choroby związane z odżywianiem:

  • Cukrzyca
  • Choroby serca
  • Niektóre typy nowotworów
  • Choroby wątroby

Cukier to nie tylko puste kalorie, ale toksyczna chemia, która obecnie na świecie istnieje w nadmiarze.

Bezpieczna i zdrowa alternatywa dla cukru

Naturalnie trudno obyć się bez cukru. Poprawia smak potraw, a dzieci wprost uwielbiają słodkości. Z trudnym sercem odmawiamy smakołyków w obawie o ich zdrowie. Możemy jednak zastąpić zwykły biały cukier cukrem brzozowym znanym, jako Ksylitol.

Ksylitol ma także znaczenie w stomatologii. Naukowcy z Uniwersytetu W Turku udowodnili, że cukier pochodzący z brzozy jest świetny w walce z próchnicą. Już w 1975 roku Sugar Company Ltd masowo produkowała Ksylitol, dodając go do gum do żucia, słodzików, czy też produktów dietetycznych.

Ksylitol nie tylko zdrowszy niż cukier

Ksylitol jest substancją słodzącą, która zawiera 5 atomów węgla, dzięki czemu nie ulega procesowi fermentacji. Jeżeli w organizmie jest, ksylitol wówczas mamy do czynienia ze środowiskiem zasadowym i możemy neutralizować działanie szkodliwych kwasów.

Ksylitol jest zdrowszy niż tradycyjny cukier, a także mogą po niego sięgnąć diabetycy. Ma on szereg właściwości, między innymi:

  • Reguluje poziom insuliny we krwi
  • Posiada niższy indeks glikemiczny (IG: 8) niż sacharoza i glukoza (IG:100)
  • Pozwala łatwiej kontrolować masę ciała
  • Przeciwdziała otyłości
  • Mimo słodkiego smaku ma o 40% mniej kalorii
  • Zmniejsza apetyt
  • Pozostawia uczucie sytości

Ksylitol a układ immunologiczny

Cukier brzozowy oddziałuje pozytywnie również na układ immunologiczny. Pomaga wzmocnić organizm, aby skuteczniej walczył z wirusami i bakteriami. Jego stosowanie jest zalecane również w osteoporozie, ponieważ poprawia przyswajalność wapnia oraz magnezu. Ksylitol ma również jeszcze jedną właściwość, ponieważ ułatwia mineralizację kości.

Ksylitol a układ pokarmowy

Ksylitol znany jest z faktu, że ma zdolność tworzenia środowiska zasadowego w naszym organizmie. Tym samym ma szereg pozytywnych cech na układu pokarmowego.

  • Łagodzi wszelkie dolegliwości żołądkowe
  • Zachowuje prawidłową mikroflorę
  • Powstrzymuje rozwój pleśni oraz drożdżaków
  • Pomaga w leczeniu nadkwasoty
  • Doskonale radzi sobie ze zgagą
  • Pomocny na zatwardzenia

Nadmienić warto, że cukier brzozowy wspomaga leczenie alergii oraz astmy, a także stosowany jest przy zapaleniu ucha oraz infekcjach górnych dróg oddechowych. Znakomicie sprawdza się wśród osób cierpiących na mukowiscydozę.

11 comments on “Czy wiesz jak wystrzegać się „białej śmierci”?

    1. Jak to Ci się udało? Ja zawsze sięgam po słodkości gdy jestem głodny, a również chciałbym zrezygnować z cukru

      1. Tomasz niestety to trudne…bardzo. Jeszcze niedawno sama jadłam masę słodyczy. Musiałam przestać bo groziła mi cukrzyca :( Mimo tego naprawdę trudno było zrezygnować. Rodzina mnie niemal pilnowała, a ja …jadłam po kryjomu:( Wiesz co mi pomogło? OWOCE! Przede wszystkim morwa, jest super słodka, pyszna więc zajadam się nią bo nie podnosi cukru a wręcz może go zmniejszyć ;) Owoce goja też fajne. No i nasze zwykłe, te słodsze owoce – gruszki, jabłka. Banany też zabijają cheć na cukier ;)

  1. Myślę, że cukier też przydatny ;) ale fakt trzeba pamiętać o umiarze, bo skutki mogą być szkodliwe. Nie sądzę jednak aby ksylitol mógł zastąpić cukier i czy rzeczywiście jest tak zdrowy dla organizmu.

    1. Ksylitol jest lepszy od cukru i to zdecydowanie. Jest pozyskiwany z drzewa, brzozy, jeśli nie zawiera domieszek chemicznych jest sto razy zdrowszy niż przetworzony chemicznie biały cukier.

  2. Od zawsze jem cukier i nie mam cukrzycy czy innych schorzeń. Dlaczego z niego rezygnować na rzecz brzozowego? Owszem jeśli bym miała jakiś problem pewnie bym tak zrobiła, ale na mnie cukier nie działa ;D

  3. Cukier brzozowy jest naprawdę zdrowy. Polecam też naturalny sok brzozowy. Ma szereg właściwości dla organizmu.
    Jesli chodzi o zamienniki cukry to proponuję również stewię ;)

  4. Przedstawię mój pogląd na temat cukru gdyż nie zgadzam się z wszystkimi słowami z artykułu- szczególnie to :Cytuję wg O. Jounga ” „Wszystkie cukry, włącznie z cukrami zawartymi w owocach są fermentami lub kwaśnymi produktami odpadowymi metabolizmu i są trujące dla wszystkich komórek ciała. Alkohol jest wtórnym, toksycznym, kwaśnym produktem wyprodukowanym z cukru. Ciało ludzkie łącznie z mózgiem potrzebuje do wytworzenia energii elektronów, a nie cukru.” Każdy poważny badacz tego tematu powinien wiedzieć, że czym innym jest CUKIER RAFINOWANY, i czym innym jest cukier- fruktoza z owoców. Cukier rafinowany jak sama nazwa wskazuje jest produktem przetworzonym i w popularnej formie jest dla mnie twardym narkotykiem, który czyni podobne spustoszenia w organiźmie jak inne twarde narkotyki. Cukier rafinowany działa na nasze komórki przyjemności dokładnie tak samo jak HEROINA. Cukier rafinowany jest 5 razy bardziej uzależniający od AMFETAMINY. I tutaj leży problem w rzuceniu takiego cukru. trzeba to potraktować dokładnie jak wychodzenie z nałogu narkotycznego. Taka świdomośc uzyskałem 2 lata temu i końcem kwietnia 2014 postanowiłem rzucić cukier. Pierwsze 2 tygodnie nie były łatwe jednak już po tygodniu zauważyłem pozytywne skutki odstawienia cukru i dlatego kontynuowałem z radością. Dodam, iz jeszcze 2 lata temu ważyłem 90 kg. Końcem Sierpnia 2014 ważyłem już 60 kg i poczułem się jak młody bóg. Cukier rafinowany nie jest naszemu organizmowi potrzebny- mozna go łatwo zastąpić Ksilitolem czy Stewią. Obecnie słodkościami dla mnie są owoce. Cukier w nich zawarty rozkłada się inaczej w naszym organiźmie niz rafinowany. Ciekawostka jest to, że nie zjadam dużo słodkich owoców- max kilogram na tydzień więc coś jest na rzeczy, że właściwie tego cukru nasz organizm nie potrzebuje LUB potrzebuje go w minimalnych ilościach. Polecam odstawić rafinowany cukier gdyż 100 gram takiego cukru odpowiada 1 gramowi amfetaminy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.